În plin sezon de viroze și gripă, fugim printre rafturile magazinelor să cumpăram tot ce găsim, în cantități cât mai mari, fără să fim conștienți de calitatea produselor. Umplem frigiderul, congelatorul și cămara și uităm de adevărata nevoie a organismului nostru – echilibrul. 

closeup photo of woman's eye wearing mask

Abundența nu susține imunitatea, excesele alimentare pot determina chiar dezechilibre imunitare. O alimentație ce cuprinde dulciuri, pateuri, conserve nu va susține niciodată imunitatea noastră și a copiilor noștri, ci rezolvă situația de criză de moment. 

Ce propun specialiștii în domeniu? 

Să acționăm din rațiune, nu din instinct, și să avem în vedere câțiva pași esențiali, în perioadele din an când gripa și virozele sunt transmise cu ușurință: 

„Cred ca in acest moment suntem mult prea acaparati de gandul de a avea necesarul de alimente in casa si o dovedim prin cozile de la farmacii, supermarketuri sau magazinele de la coltul blocului, si uitam, de fapt, de pasii corecti pentru sanatatea noastra.

Spalarea si dezinfectarea mainilor sunt esentiale. Apoi, hidratarea corespunzatoare, cu apa sau ceai neindulcit si evitarea bauturilor carbogazoase sau indulcite. Dulciuri? Conserve? Paste? Nu e suficient sa ne hranim, e important si cu ce!

Acest tip de alimente nu va sustine niciodata imunitatea noastra, asa ca suntem datori sa-i oferim organismului nostru echilibru prin consumul zilnic de alimente bogate in vitamine si minerale,” precizeaza Alina Epure, terapeut nutritionist, cu experienta de 14 ani in biochimie si nutritie medicala. 

„Nu degeaba insistam noi, ca nutritionisti, pe consumul de fructe si legume. E vital pentru o viata echilibrata. Asa cum sunt si oleaginoasele (nuci, migdale, fistic, alune de pădure, caju), semintele (canepa, susan, in, dovleac), pestele de captura, lactatele fermentate (iaurt, kefir, sana, branza) sau leguminoasele (linte, mazare, fasole).

In plus, recomand limitarea consumului de oua și de carne la doua porții pe săptămână,” a continuat Alina Epure. 

Nici suplimentele naturale nu sunt de neglijat. De mare ajutor în stimularea și susținerea imunității, ele contribuie semnificativ la calitatea vieții noastre, pentru orice categorie de vârstă. 
În topul suplimentelor naturale intră Omega 3, vitamina C și zincul:

„Recomand Omega 3 cu un continut ridicat de DHA care hraneste creierul stimuland in mod natural imunitatea, vitamina C, pentru ca e un antioxidant puternic si lupta impotriva bacteriilor, accelerand vindecarea, si zincul, de mare folos in a reduce inflamatiile instalate la nivelul mucoasei nazale,” a precizat Alina Epure. 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here