Foamea este un semn bun, care ne indică faptul că organismul nostru funcționează corect și are nevoie de combustibil. Însă nu de puține ori senzația de foame este una care ne întinde capcane: dacă suntem stresați și grăbiți, tindem să ne repezim asupra unor produse care ne fac cu ochiul, dar nu sunt neapărat hrănitoare. Și așa ajungem să „comitem” câteva greșeli de alimentație în mod frecvent.

Cinci greșeli frecvente pe care trebuie să le evităm când ne e foame

Bei sucuri de fructe

Deși ar putea părea o idee bună să bem un suc de fructe pentru a ne potoli foamea, cantitatea mare de zahăr conținut de acestea va determina un efect invers în organism: în scurt timp glicemia ne va scădea și vom resimți din nou senzația de foame și de dulce. Deși conține vitamine, minerale și antioxidanți, sucul de fructe nu are fibre, care dau senzația de sațietate. Dacă fructele sunt singura opțiune la îndemână, e bine să le mâncăm ca atare, pentru a beneficia de aportul de fibre.

Mănânci un baton de ciocolată

Soluția care le este cel mai la îndemână iubitorilor de dulciuri atunci când le e foame și nu au timp să se așeze la masă este ciocolata. Din păcate, un baton de ciocolată conține mult zahăr și este blindat cu ceea ce numim calorii goale – aportul de elemente esențiale precum vitaminele și mineralele este foarte mic. O opțiune mai bună ar fi să mâncăm două pătrățele de ciocolată neagră.

Consumi prea multă pâine cu brânză

Deși pâinea și brânzeturile potolesc foamea și ne dau energie, riscul este să consumăm mai mult decât avem nevoie de fapt. Sarea care se află din belșug în ambele alimente stimulează papilele gustative și ne pomenim că, în loc să mâncăm două felii de pâine cu brânză, cât ar fi indicat, consumăm o cantitate dublă sau triplă.

Ronțăi gustări dulci sau sărate

Tendința persoanelor care lucrează la birou este să ronțăie tot timpul ceva, de regulă alimente foarte dulci, sărate sau grase. Chiar dacă nu mănâncă o mare cantitate deodată, acest ronțăit continuu de covrigei, pateuri, biscuiți sau bomboane dereglează organismul. E bine să așteptăm să ni se facă foame cu adevărat și să mâncăm ordonat, din patru în patru

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here