Șoferii ar putea avea dreptul să oprească și să staționeze pe trotuare, dacă lasă pietonilor un spațiu de cel puțin un metru. Este vorba despre o inițiativă de modificare a Regulamentului Circulației Rutiere, prin completarea acestuia. Un proiect în acest sens a fost elaborat de către Ministerul Afacerilor Interne și este propus spre consultări publice.

Proiectul prevede completarea punctului 68 din RCR, alineatul 3, care reglementează oprirea sau staționarea în localități.

Astfel, se propune includerea unei noi modalități de oprire sau staționare a mașinilor:

Proiect: Șoferii ar putea staționa pe trotuare, dacă lasă pietonilor spațiu de cel puțin un metru

Punctul 68, în redacția actuală:

Proiect: Șoferii ar putea staționa pe trotuare, dacă lasă pietonilor spațiu de cel puțin un metru

Modificarea va spori gradul de accesibilitate a trotuarelor și a căilor pietonale în special în localităţi urbane aglomerate cum ar fi municipiul Chișinău.

Drept argumente, în document se aduce exemplele altor state:

Examinând practica altor state constatăm că, parcarea maşinilor pe trotuare este acceptată în locurile special amenajate, în ltalia, Portugalia și majoritatea statelor Europei de Est din cauza orașelor vechi, aglomerate, care nu pot pune la dispoziţie suficiente spaţii de parcare. În Slovacia, Polonia legislaţia prevede că parcarea pe trotuare este permisă cu condiţia că lasă cel puţin 1,5 m pentru circulația pietonilor. În România se aplică Codul Rutier OUG 19512002, care la articolul J2, alineatul 7 prevede că ,,este interzisă ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate, iar când aceasta este permisă, conform indicatoarelor sau marcajelor, lăţimea minimă a trotuarului lăsat la dispoziția pietonilor trebuie să fie de cel puţin un metru”, se menționează în nota informativă a proiectului.

De cealaltă parte, activistul civic Victor Chironda spune că în toate țările și orașele, inclusiv în București, unde a fost introdusă așa o prevedere, ea nu a lucrat.

Este o prevedere promovată de oameni care nu au cunoștințe elementare în planificare urbană și urban street design dar au suficient tupeu să se considere apărătorii persoanelor cu necesități special”, spune activistul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here